روش های جلوگیری از هک شدن وای فای

روش های جلوگیری از هک شدن وای فای

امروز در این مقاله قصد داریم روش های ساده ای برای جلوگیری از هک شدن وای فای منزل و یا محل کار شما را مظرح نماییم. نکات قابل توجه در مورد جلوگیری از هک وای فای در ادامه آورده شده اند.

برای هک رمزهای عبور وای فای، هکرها دو رویکرد کاملاً متفاوت را در پیش می گیرند. برخی از هکرها به حملات کم مهارتی متکی هستند که از رمزهای عبور ضعیف و کاربران ساده لوح سوء استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند حملات بسیار فنی را با استفاده از اکسپلویت های پیشرفته و ابزارهای پیچیده و سفارشی انجام دهند.

بدون رمزگذاری، ترافیک شبکه WiFi می تواند توسط همه افراد در محدوده شبکه ضبط و تجزیه و تحلیل شود. اگر کنجکاو هستید که یک هکر چقدر می‌تواند از روتر منزل شما فاصله داشته باشد و همچنان سیگنال کافی برای هک کردن وای‌فای شما داشته باشد، می‌توانید NetSpot، یک ابزار تحلیل وای‌فای با کاربرد آسان را دانلود کنید. با NetSpot، می توانید فوراً ببینید که آیا شبکه WiFi شما به اندازه کافی رمزگذاری شده است تا در برابر حمله هدفمند مقاومت کند.

رمزگذاری قوی WiFi، مانند WPA2، به یک ضرورت مطلق تبدیل شده است، اما حتی قوی ترین پروتکل رمزگذاری را می توان با یک رمز عبور ضعیف تضعیف کرد. بله، به خاطر سپردن یک رشته الفبایی اعدادی ده رقمی از بیهودگی می تواند سخت باشد، اما عواقب یک هک موفق وای فای می تواند ویرانگر باشد.

چرا کسی می خواهد وای فای شما را هک کند؟

هکرهای وای فای انگیزه های مختلفی دارند. بهترین حالت این است که شخصی وای فای شما را هک کند تا پهنای باند شما را بدزدد. بدترین سناریو این است که شخصی وای فای شما را هک کند تا هویت یا پول شما را بدزدد. این چیزی است که شما مطلقاً نمی خواهید اتفاق بیفتد، و نکات امنیتی WiFi ما به شما کمک می کند از شبکه بی سیم خود در برابر مهاجمان محافظت کنید.

روشهای جلوگیری از هک شدن وای فای

با روش‌های بسیار زیادی که چگونه به وای‌فای هک می‌شود، آیا می‌توان در برابر مهاجمان ناشناس که تمایل به کسب سود دارند محافظت کرد؟ این است، اما به تلاش شما نیاز دارد. در زیر 7 توصیه برتر ما در مورد اینکه چگونه می توانید امنیت شبکه WiFi خود را به طور چشمگیری بهبود بخشید، آورده شده است.

روش های جلوگیری از هک کردن وای فای

۱- استفاده از روش کد گذاری WPA2

در روترهای قدیمی این گزینه وجود نداشت و معمولا کاربران از WEP برای encription استفاده می کردند که البته هم اکنون برای هک کردن این روترها نرم افزارهای ساده ای وجود دارد. حتی نرم افزارهای اندرویدی هم برای گذشتن از سد WEP بسیار فراوان هستند. توجه داشته باشید که حتما WEP را در روترهای خود غیر فعال نمایید.

۲- استفاده از کلمه عبور پیچیده و طولانی تر

حتی اگر یک حرف به تعداد حروف پسوردتان اضافه کنید می توانید صدها ساعت کار یک هکر را عقب بیاندازید و با این کار در صدد جلوگیری از هک شدن وای فای خود بر آیید. استفاده از حروف بزرگ و کوچک ، اعداد و کاراکترها به طور مخلوط در انتخاب یک کلمه عبور بسیار مفید می باشد.

۳- استفاده از فایروال یا همان دیواره آتش

در روترهای جدید امکان فعال کردن فایروال و یا دیواره آتش وجود دارد

در برخی از آنها می توانید به طور پیشرفته تنظیمات مربوط به فایروال را انجام دهید

و در برخی دیگر ساده تر فکر شده و فقط می توانید آن را فعال نمایید.

۴- استفاده از SSID های پیچیده تر

SSID همان نام روتر شماست که در هنگام جستجوی شبکه های وای فای برای اتصال به آنها مشاهده می کنید ، معمولا این نام به صورت پیش فرض همان نان روتر شماست به طور مثال Dlink یا TPlink. هکرها با جستجوی مدل روتر شما می توانند نقاط ضعف و مشکلات امنیتی روتر شما را پیدا کرده و به آنها نفوذ کنند.

۵- فعال کردن گزینه logging

روش دیگر جهت جلوگیری از هک شدن وای فای فعال کردن گزینه loggingاست. فعال کردن این گزینه باعث می شود تا شما رفتار روتر را زیر نظر داشته باشید ، به طور مثال زمانی که یک هکر با آدرس IP مشخصی قصد نفوذ به روتر شما را دارد و در حال تست راه های نفوذ به روتر شما می باشد، تمامی حرکت ها و اقدامات وی در قسمت logging ذخیره شده و شما با اطلاع از عملکرد او اقدامات لازم را انجام می دهید ، به طور مثال می توانید آدرس IP او را Lock نمایید.

۶-شناسایی اتصال‌های ناشناس

برای شناسایی دستگاه‌هایی که به مودم بی‌سیم شما متصل شده‌اند دو روش کلی وجود دارد. روش اول بررسی خود روتر و روش دوم استفاده از دستگاهی است که به شبکه‌ وای‌فای متصل هستند. بسیاری از افراد روش دوم را به دلیل آسان‌تر بودن ترجیح می‌دهند.

اولین گام این است که از طریق مرورگر وب خود، به صفحه تنظیمات مودم وایرلس وارد شوید. برای این منظور باید آی‌پی مخصوص مودم خود را در بخش نوار آدرس مرورگر تایپ کنید. اگر آی‌پی روتر بی‌سیم خود را نمی‌دانید، به دفترچه راهنمای موجود در جعبه آن مراجعه کنید. البته در بیشتر موارد آی‌پی مورد استفاده برای اتصال به مودم‌ها۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است ولی با اینحال در برخی از روترها این آدرس متفاوت در نظر گرفته شده است. پس از وارد کردن آدرس آی‌پی مودم، از شما یک نام کاربری و یک رمز عبور درخواست می‌شود. اگر این دو مورد را نیز نمی‌دانید دفترچه راهنمای روتر خود را مطالعه کنید اما معمولا نام کاربری و رمزعبور در این مرحله کلمه admin است.

پس از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور، می‌توانید آی‌پی‌های اختصاص داده شده به شبکه خود را ببینید. معمولا این اطلاعات در صفحه اصلی تنظیمات مودم قرار دارند. همچنین در برخی از مودم‌ها ممکن است این آی‌پی‌ها در بخش‌هایی دیگری با عنوان Devices, My Network, IP Address Allocation, Attached Devices, Wireless Status, Connected Devices, DHCP Clients Table و … قابل مشاهده باشند.

۷-مدیریت روتر

اگر افرادی که به شبکه بی‌سیم شما متصل شده‌اند کمی از هک سر در بیاورند،

ممکن است با استفاده از نام‌کاربری و رمزعبور پیش‌فرض روترها به صفحه تنظیمات تحت وب آن وارد شوند.

اگر شما این اطلاعات را تغییر نداده باشید،

این افراد می‌توانند به روتر دسترسی یافته و شبکه وای‌فای‌تان را به طور کامل کنترل کنند.

بنابراین تغییر اطلاعات ورود به صفحه تحت وب مدیریت مودم بسیار مهم بوده و بهتر است

هرچه زودتر نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنید.

در صورتی که شک دارید که وای فای شما هک شود، به سادگی دستگاه Wi-Fi خود را زمانی که از آن استفاده نمی کنید غیرفعال کنید، زیرا این کار از اکثر حملات مبتنی بر Wi-Fi جلوگیری می کند. با انجام مراحل بالا، به راحتی می‌توانید خطر پیوستن خودکار دستگاه Wi-Fi خود به یک شبکه مخرب، ردیابی بین مکان‌ها یا درز اطلاعات شخصی را کاهش دهید.

شرکت پیشگام رایانه ارائه دهنده خدمات نگهداری شبکه شامل

پشتیبانی شبکه
خدمات پسیو شبکه
نصب و راه اندازی شبکه
نصب و راه اندازی ویپ
کابل کشی شبکه

آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس : مرزداران ( بین یادگار امام و آریا فر) - خیابان نارون - نبش کوچه سپهر چهارم - پلاک ۲ - واحد ۴

تلفن : 1000 5780 – 021

فکس : 57801000 – 021  داخلی صفر

کدپستی : 1463857563

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.